خانه / اسلایدر اصلی / 🟡چگونه با همسر بی حوصله برخورد کنیم ؟ دلداری بدهیم یا نصیحت ؟!

🟡چگونه با همسر بی حوصله برخورد کنیم ؟ دلداری بدهیم یا نصیحت ؟!

وقتی حال روحی شریک زندگی و همسر خوب نیست ، طرف مقابل تحت تاثیر شرایط روانی او قرار گرفته و برای تغییر این حالت می خواهد کاری را انجام دهد تا به این فضای غمبار در زندگی زن و شوهری پایان دهد .اما سخت ترین مرحله آن است که همسر نخواهد کمک های او را بپذیرد و یا با انکار داشتن هرگونه استرسی به مکالمه پایان دهد.

دلداری دادن به همسر کاری سخت و دشوار است که نیازمند داشتن مهارت‌های خاصی است نکات کلیدی زیر کمک خواهد کرد تا در موقعیت های اینگونه از میزان استرس همسر زمانی که از چیزی رنجیده و یا نیاز به دلداری دارد بهره مند شوید.

نصیحت نکنید

یکی از بزرگ ترین مسائلی که در اختلافات زن و شوهری باید به آن توجه کرد این است که افراد به جای آنکه نیازمند گرفتن راه حل از دیگران باشند بیشتر نیاز دارند که در مورد ناراحتی هایشان صحبت کند و بدون گرفتن هیچ بازخوردی و یا راهکاری امکان تخلیه شدن روانی را داشته باشند به جای نصیحت کردن راه حل دادن و یا سرزنش کردن و زیر سوال بردن رفتار طرف مقابل تان سعی کنید فقط او بتواند با شما صحبت کند.

گوش دادن به او

به او گوش دهید. به کلمه‌ای که می‌گوید توجه کنید تا احساس کند بایش مهم هستید .خود را جای او بگذارید تا  متوجه دلیل ناراحتی‌اش شوید. در زندگی مواقعی هم شما غر زده اید و او به شما گوش داده است. حالا نوبت شما است که به او گوش دهید.در رابطه زن و شوهری همه چیز متقابل است.

تشویق اش کنید

با کلمات تشویق کننده او را شاد کنید و از او بخاطر تمام زحماتش در زندگی زن و شوهری قدردانی ‌کنید. یادآوری کنید که قادر به انجام چه کارهایی در زندگی بوده است. به دنبال راهی باشید که توجه او را منحرف کند.

نقشه ذهنی اش را بپرسید

اگرچه در رابطه زن و شوهری همسران از نیازهای یکدیگر آگاه هستند اما این گونه نیست که ازهمه آنچه که او را خوشحال می کند با خبر باشد بنابراین در این مواقع از او بپرسید با انجام دادن چه کاری می توانید او را خوشحال کنید.

تعطیلات آخر هفته

اگر شریک زندگی شما در محل کار یا زندگی تحت فشار است، او را به تعطیلات آخر هفته دعوت کنید. لازم نیست به مکانی دور یا خاص فکر کنید. چیزی که نیازاست تنفس در هوای تازه است. سعی کنید در کنار هم چیزها و مکان‌های جدید کشف کنید.

سورپرایز کنید

سورپرایز کردن یکی از راههایی است که باعث می‌شود افراد احساس خوشحالی داشته باشند و در صورتی که از لحاظ روانی و خلقی پایین باشند بتوانند خود را ارتقا دهند. به این منظور سعی کنید با دادن یادداشت های محبت آمیز به او یادآوری کنید که در کنارش هستید. برای او کتاب بخرید . فیلمی را که دوست دارد تهیه کنید با هم به سینما بروید و گاهی بدون هیچ بهانه‌ای به او نگاه کنید و در حالی که روبرویش هستید لبخند بزنید این بهترین سورپرایز زن و شوهری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس های روان شهر