خانه / سلامت / ویکی‌درینک: قهوه فرانسه

ویکی‌درینک: قهوه فرانسه

یکی از نوشیدنی‌های گرم محبوب من «قهوه‌ی فرانسه‌»ست. در مورد شخص من نوشیدنی خوبیه چون طعم خیلی خوبی داره و درست کردنش هم خیلی راحته؛ بی‌دردسـر می‌تونم یه فنجون قهوه خوش‌طعم بخورم. دستگاه قهوه‌ساز رو تو مدلهای مختلف تو خیلی از آشپزخونه‌ها میشه دید و فکر می‌کنم همه جا طرفدارهای خودش رو داره.

بیشتر درباره قهوه فرانسه:
برای درست کردن قهوه فرانسه بر خلاف قهوه‌ ترک باید از یه دستگاه «قهوه‌ساز»* استفاده بشه که تو بازار انواع و اقسام و قیمتهای متفاوتی داره، از دستگاههای کوچیک که یه فنجون قهوه تولید می‌کنه یا مدلهایی که پارچ شیشه‌ای داره و حتی مدلهای تمام اتوماتیک.
ساختار درست کردن این قهوه طوریه که خود قهوه رو تو یه فیلتر (معمولا کاغذی و برای بعضی مدلها هم پلاستیکی و …) می‌ریزیم و آب به صورتِ قطره‌ای و با فشار روی قهوه ریخته میشه و نهایتا داخلِ لیوان یا پارچ مخصوص ریخته میشه.
دونه‌های قهوه‌ی فرانسه درشت‌تر از قهوه‌ی ترک آسیاب می‌شه و از دونه‌های انواع قهوه کاملا متمایز میشه. قهوه‌ی فرانسه رو می‌شه به صورت تلخ (یا قهوه‌ی سیاه) و یا با شیر خورد.

* من خیلی جاها دیدم توی تعریف دستگاه قهوه‌ساز می‌گن بین ۲ تا ۱۲ فنجون قهوه که البته من شخصا مدل‌هایی دیدم که ۱۵ فنجون قهوه هم میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس های روان شهر