خانه / اسلایدر اصلی / 🟡 شش راه مقابله با افسردگی / چه افسردگی ساعتی چه مودی!

🟡 شش راه مقابله با افسردگی / چه افسردگی ساعتی چه مودی!

مسلما نمی‌توانید به‌سرعت از افسردگی خلاص شوید، اما باید بدانید که حتی اگر افسردگی‌تان شدید هم باشد و به‌راحتی رهایتان نکند، باز هم می‌توانید روی آن کنترل داشته باشید. مهم این است که آهسته‌آهسته شروع کنید. احساس بهتر داشتن، زمان می‌برد؛ اما می‌توانید با انتخاب‌های مثبت، هر روز یک قدم به حال خوب، نزدیک‌تر شوید.

راه مقابله با افسردگی

هنگام غلبه بر افسردگی، بهره‌مند شدن از حمایت و پشتیبانی دیگران، بسیار مهم است. سالم و مثبت اندیشیدن و ادامه دادن به مقابله با افسردگی، به‌تنهایی، برای شما سخت خواهد بود. از طرفی، طبیعت افسردگی به‌گونه‌ای است که کمک خواستن از دیگران را برایتان مشکل می‌کند. وقتی شما افسرده می‌شوید، به دوری کردن از دیگران و انزواطلبی متمایل می‌شوید و به همین دلیل، حتی ارتباط با اعضای خانواده و دوستان‌تان تبدیل به معضلی عذاب‌آور می‌شود.

راه مقابله با افسردگی

اگرچه نمی‌توانید خودتان را به انجام کاری شاد و مفرح یا لذت بردن از چیزی مجبور کنید، می‌توانید خودتان را وادار کنید تا کاری لذت‌بخش انجام دهید. توصیه می‌کنیم این کار را حتی اگر خوش‌تان نمی‌آید، انجام دهید. وقتی قدم به دنیای بیرون از وجود خود می‌گذارید، از بهتر شدن حال‌تان متعجب خواهید شد. حتی ممکن است افسردگی‌تان فورا برطرف نشود؛ اما هر قدر برای انجام دادن فعالیت‌های مفرح وقت بگذارید، به‌تدریج بیش از گذشته احساس خوش بینی می‌کنید و پرانرژی می‌شوید.

راه مقابله با افسردگی

به موسیقی گوش دهید.کاری را ناگهانی و بدون هیچ برنامه‌ریزی انجام دهید. یک فیلم یا برنامه تلویزیونی جالب تماشا کنید.حمام داغ و طولانی بگیرید.به چند وظیفهٔ کم‌زحمت، رسیدگی کنید.با یک حیوان خانگی بازی کنید.

راه مقابله با افسردگی

وقتی افسرده هستید، از رختخواب بیرون آمدن، کاری سخت و وحشتناک به نظر می‌آید، چه برسد به اینکه بخواهید ورزش کنید! اما ورزش، جنگجویی قوی در برابر افسردگی است و یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که باید میان تجهیزات جنگی‌تان هنگام مقابله با افسردگی وجود داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که مرتب ورزش کردن می‌تواند به اندازه تجویز دارو، علائم افسردگی را از میان بردارد. همچنین جلوی بازگشت افسردگی را پس از بهبودی می‌گیرد.برای اینکه بتوانید از ورزش، بیشترین فایده را ببرید، باید هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. البته مجبور نیستید، خیلی ناگهانی شروع کنید. ابتدا قدم‌های کوتاه بردارید. مثلا در روزهای اول، فقط ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. مطمئن باشید که این ۱۰ دقیقه، می‌تواند روحیه‌ٔ خوب‌تان را تا ۲ ساعت حفظ کند.

راه مقابله با افسردگی

آنچه که می‌خورید، اثری مستقیم روی احساس و حال روحی‌تان دارد. از مصرف خوراکی‌هایی مانند کافئین، الکل، چربی‌های ترانس و آن دسته از مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی نگهدارنده یا هورمون (مانند برخی از گوشت‌ها) هستند و اثر منفی روی مغز و حال روحی‌تان می‌گذارند، بکاهید.

راه مقابله با افسردگی

نور خورشید می‌تواند مقدار ترشح سروتونین را افزایش دهد و حال روحی‌تان را خوب کند. روزها، هر زمان که امکان دارد، به بیرون بروید و حداقل ۱۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار بگیرید. در ضمن، عینک آفتابی را از روی چشم‌هایتان بردارید. البته هرگز مستقیم به نور خورشید خیره نشوید و ضدآفتاب هم بزنید.

راه مقابله با افسردگی

اضطراب طولانی نه‌تنها به افسردگی دامن می‌زند، بلکه آن را بدتر هم می‌کند. تمام موضوعاتی را که موجب اضطراب در شما می‌شود، مانند کار بیش از حد، مشکلات مالی یا روابط نامطمئن، مشخص کنید و روش‌هایی بیابید که از فشار این عوامل رها شده و بتوانید کنترل اعصاب خود را به دست بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس های روان شهر