خانه / اسلایدر اصلی / 🟡علت پایین آمدن میل جنسی در مردان / آسان ترین روش درمان !

🟡علت پایین آمدن میل جنسی در مردان / آسان ترین روش درمان !

کاهش خواب بر میزان ترشح هورمون تستسترون مردان تاثیر گذاشته و موجب کاهش آن خواهد شد. در یک مطالعه‌ی تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است میزان خواب مردان در طول یک هفته مورد سنجش قرار گرفت. این تحقیقات روشن ساخت که کاهش خواب مردان در مدت ۷ روز، بر سطح هورمونی آنها تاثیرات منفی بر جای گذاشته و با کاهش ۱۵ درصدی همراه خواهد بود. پژوهشگران تاثیر کاهش تستسترون را بر سلامت مردم بررسی کرده و اظهار می‌کنند: سطح پایین این هورمون سلامت مردان را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش انرژی، کاهش تمرکز و خستگی شان خواهد شد. بررسی‌ها نشانگر آن است که تستسترون با ساختمان توده‌ی عضلانی مردان، قدرت و تراکم استخوان‌هایشان رابطه‌ی مستقیمی دارد.

در این تحقیق روی ۱۰ مرد سالم و جوان، تاثیر خواب بررسی شد میزان این هورمون دریک هفته خواب طبیعی و یک هفته که ساعت خواب و استراحت شان کمتر شده بود اندازه‌گیری شد. در این تحقیق معلوم شد علاوه بر کاهش میزان هورمون تستسترون، مردان از لحاظ قدرت جسمانی و بدنی نیز دچار تغییرات زیادی شده و قوای خود را از دست داده بودند.

با توجه به این یافته‌ها و به علت تاثیر این هورمون در سلامت مردان، محققان به مردان توصیه می‌کنند که الگوی ساعت خواب کافی را همواره در نظر داشته باشند، زیرا کاهش ساعت خواب تنها یک پدیده در زندگی آنها نیست و تاثیرات زیادی بر سلامت کل بدن، انرژی و مسائل روحی روانی شان نیز خواهد داشت.

دانشمندان به مردانی که کمتر از ۵ ساعت در روز می‌خوابند و یا در شیفت شب کار می‌کنند هشدار می‌دهند که بیشتر به سلامتی خود توجه داشته باشند و سعی کنند میزان ساعت مورد نیاز خواب را حتما تامین کنند تا از تاثیرات منفی کاهش هورمون تستسترون بر بدنشان در امان بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس های روان شهر